Algemene voorwaarden Dé Nederlandse Debatclub in Amsterdam
Dé Nederlandse Debatclub in Amsterdam - gevestigd onder KvK-nummer 3414298 (Amsterdam) - hanteert de hieronder genoemde eenvoudige algemene lidmaatschaps- en deelnamevoorwaarden.
Deze algemene lidmaatschaps- en deelnamevoorwaarden zijn van toepassing per 1 juli 2024
ALGEMENE VOORWAARDEN:
-
Onder een lid verstaat Dé Nederlandse Debatclub in Amsterdam die debater die een BRAVE, BEST of ONBEPERKT lidmaatschap heeft afgesloten.
-
Onder een clubavond verstaat Dé Nederlandse Debatclub in Amsterdam een avond die is georganiseerd door Dé Nederlandse Debatclub, hetzij in de zaal hetzij door middel van een online sessie via ZOOM of TEAMS, waarop conform een van te voren vastgesteld programma debatoefeningen en -trainingen worden gegeven.
-
Aan een clubavond kan worden deelgenomen door leden, die zich online daar wel voor moeten aanmelden én niet-leden, die ter kennismaking een keer kosteloos kunnen deelnemen. Bij aanmelding dienen gegevens volledig te worden ingevuld.
-
De BRAVE- en BEST-lidmaatschappen zijn strippenkaart-lidmaatschappen. Per clubavond wordt een deelname daaraan afgeschreven. In de digitale leden-nieuwsbrieven zien de leden altijd de stand van zaken t.a.v. hun lidmaatschap / strippenkaart.
-
Lidmaatschappen zijn persoonlijk en niet overdraagbaar.
-
Het OFFLINE debatseizoen (dus, in de zaal) loopt van september t/m juli.
Het ONLINE debatseizoen (dus, via Zoom) loopt van oktober t/m april -
Het is niet mogelijk om tijdens de duur van het lidmaatschap, het lidmaatschap te downgraden naar een lagere abonnementsvorm. Het is wel mogelijk om deze te upgraden.
-
Het is voor leden van Dé Nederlandse Debatclub mogelijk om het lidmaatschap tijdelijk stop te zetten, bijvoorbeeld als het lid op een lange wereldreis gaat of als duidelijk is als een lid tijdelijk geen bijeenkomsten kan bijwonen, bijvoorbeeld in verband met zwangerschap, ziekte, drukte met werk etc etc.
Dit kan voor een periode van maximaal 3 maanden, en kan op elke moment worden aangegeven tót uiterlijk 3 maanden voor afloop van de lidmaatschapstermijn. Een lid kan binnen een lidmaatschapstermijn maar eenmalig van deze service gebruik maken. Een aanvraag hiertoe doet men door een mail te sturen naar administratie@denederlandsedebatclub.nl -
Er vindt aan leden geen restitutie plaats op niet-genoten offline én online trainingen van de strippenkaart (Brave, Best of Online-lidmaatschappen) bij Dé Nederlandse Debatclub.
-
Het saldo van niet-genoten offline én online trainingen - zoals genoemd bij lid 9 - kan bij een verlenging van het lidmaatschap gewoon worden meegenomen naar dat volgende lidmaatschap, mits dat volgende lidmaatschap in tijd meteen aansluit op het eerdere lidmaatschap.
-
Elke deelnemer (zowel lid- als niet-lid) verklaart dat de eventueel te ontvangen video-opnamen, die zijn gemaakt tijdens een clubavond, uitsluitend zijn voor eigen gebruik en op geen enkele wijze mogen worden gedistribueerd.
-
Lidmaatschappen gaan altijd in op de eerste van de eerstvolgende maand.
-
Lidmaatschappen bij Dé Nederlandse Debatclub worden automatisch verlengd.
Uiterlijk tot een maand voordat een lidmaatschap in tijd afloopt óf als het saldo op de strippenkaart de 0 (nul) nadert, ontvangt het lid een automatische mail (= wettelijke verplichting) waarin wordt aangegeven dat het lidmaatschap afloopt.
Als lid het lidmaatschap wil verlengen, dan hoeft men niets te doen. Als lid het lidmaatschap wil wijzigen of opzeggen, dan dient het lid dit aan te geven bij Dé Nederlandse Debatclub door het invullen van een webformulier. Dat invullen en verzenden dient uiterlijk te gebeuren vóór de op dat moment aangegeven datum, anders wordt het lidmaatschap automatisch verlengd. -
Tijdens de clubavonden en andere activiteiten van Dé Nederlandse Debatclub is het nadrukkelijk niet toegestaan om film- en foto-opnamen te maken van de debatten en andere spreekoefeningen.
Uitsluitend de organisatie van Dé Nederlandse Debatclub is dit recht voorbehouden. Ook voor de ONLINE SESSIES geldt dat het NIET is toegestaan vanaf de eigen devices opnamen te maken. -
Eventuele door Dé Nederlandse Debatclub opgenomen video's worden uitsluitend aan leden ter beschikking gesteld en mogen uitsluitend voor eigen gebruik (ter lering) worden ingezet. Het is ten strengste verboden om de filmpjes op enigerlei te verspreiden.
Gemaakte foto's op clubavonden en bij events van Dé Nederlandse Debatclub kunnen worden ingezet voor marketingdoeleinden. Leden die deelnemen aan events gaan er mee akkoord dat op deze wijze het fotomateriaal kan worden gebruikt; dit geldt ook voor de perscommunicatie ten aanzien van uitslagen e.d. van debattoernooien. -
Alle bezoekers aan activiteiten, evenementen en avonden van Dé Nederlandse Debatclub houden zich aan de regels van goed fatsoen.
-
Op onze lidmaatschapsfacturen staat een betalingstermijn van 14 dagen.
-
De No Show Service Fee (zie hieronder) dient meteen na afmelding (of no show) voor een clubavond te worden voldaan. De No Show Service Fee bedraagt 25 euro. Op het afmeldingsformulier word je doorgeleid naar de iDeal-betalingssite: je kunt die betaling dus meteen afronden. Als je de betaling niet afrondt en wij een factuur moeten versturen, dan worden er € 10,00 administratiekosten in rekening gebracht.
-
Het eventueel benodigde debiteurenbeheer wordt verzorgd door DeN Advocaten te Badhoevedorp. De eventuele incassokosten zijn voor rekening van het lid.
-
Er vindt geen restitutie van lidmaatschapsgelden plaats.
-
Er kunnen altijd plotse omstandigheden zijn waardoor een clubavond of training van Dé Nederlandse Debatclub niet doorgaat. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een onverwachte ziekmelding van de trainer of begeleider en er geen mogelijkheid meer is om op korte termijn een vervanger te vinden. Natuurlijk worden de deelnemers van die avond onmiddellijk geïnformeerd dat de avond niet doorgaat zodat niemand voor niets naar het zalencentrum komt of online klaarzit bij een digitale sessie.
Als de plotse afmelding van de kant van Dé Nederlandse Debatclub plaatsvindt binnen 96 uur vóór aanvang van het oorspronkelijk gepland aanvangstijdstip dan geldt het volgende:
Wij verlengen ter compensatie het lidmaatschap van de leden met een ONBEPERKT LIDMAATSCHAP met 1 maand.
Bij de leden met een BRAVE- of BEST-LIDMAATSCHAP zal er geen 'strip' van de 'lidmaatschaps-strippenkaart' worden afgeschreven de eerstvolgende keer dat een training of clubavond wordt bijgewoond. Die deelname is dan dus geheel kosteloos.
TOELICHTING OP NO SHOW SERVICE FEE
-
Dé Nederlandse Debatclub brengt een No Show Service Fee in rekening als leden of niet-leden zich bij verhindering o.i.d. niet hebben afgemeld tot uiterlijk 96 uur (= 4 dagen) vóór het aanvangstijdstip van de avond.
-
Afmelden in verband met een verhindering geschiedt UITSLUITEND via het AFMELDFORMULIER. Men kan zich niet op een andere manier afmelden.
-
De No Show Service Fee bedraagt € 25,-- (incl. BTW)
Op het afmeldingsformulier word je doorgeleid naar de iDeal-betalingssite: je kunt die betaling dus meteen afronden. Als je de betaling niet afrondt en wij een factuur moeten versturen, dan worden er € 10,00 administratiekosten in rekening gebracht. -
Betalingstermijn op de No Show Service Fee facturen is per ommegaande.
-
Het eventueel benodigde debiteurenbeheer wordt verzorgd door DeN Advocaten te Badhoevedorp. De eventuele incassokosten zijn voor rekening van het lid.
-
Dé Nederlandse Debatclub is gerechtigd om bij speciale events (zoals, bijvoorbeeld de Club Challenge of de Pitchmasters) een ander No Show Service-fee tarief in rekening te brengen, mits van te voren aangekondigd bij de deelnamebepalingen.
Lees HIER meer over de achtergrond van deze No Show Service Fee
SLOTBEPALINGEN:
-
In geval deze algemene voorwaarden en huisregels geen duidelijkheid geven, beslist Dé Nederlandse Debatclub naar redelijkheid en billijkheid.
-
Dé Nederlandse Debatclub behoudt zich te allen tijde het recht voor om de algemene voorwaarden te wijzigen.
-
Wij verwijzen je verder graag naar het Privacy Statement van Dé Nederlandse Debatclub.
ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR DE ZAKELIJKE MARKT?
Neem contact met ons op.